Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008

ΗΛΘΕ η ΑΝΟΙΞΗ.....

Μίλησέ μου
Άνοιξα στο κήπο μου πηγάδι
να ποτίζω τα πουλιά
να 'ρχεσαι κι εσύ πρωί και βράδυ
σαν μικρή δροσοσταλιά.
Ήρθες μια βραδυά με τον αγέρα
αναστέναξε η καρδιά
σου 'πα με λαχτάρα καλησπέρα
και μου είπες έχε γειά...
Μίλησε μου μίλησε μου
δεν σε φίλησα ποτέ μου
μίλησε μου μίλησε μου
πως να σε ξεχάσω πες μου
μίλησε μου μίλησε μου
δεν σε φίλησα ποτέ μουν
μίλησε μου μίλησε μου
μόνο στ' όνειρο μου σε φιλώ.
Φύτεψα στην πόρτα σου χορτάρι
να 'χεις ίσκιο και δροσιά
κι ήρθα πριν αλλάξει το φεγγάρι
να σου φέρω ζεστασιά...
Σ' έβγαλα στου ήλιου τ' ανηφόρι
στα σοκκάκια τα πλατειά
μα ήρθε παγωνιά και ξεροβόρι
και δε μ' άναψες φωτιά....
.........................................................
Parlami...
Ho costruito una piccola fontana
nell'angolo del mio giardino
per tutti gli ucceli che passerano
e ti aspetto giorno e notte
come una goccia di rugiada.
Ti ha portato una notte il vento
e ha sospirato il mio cuore
ti ho detto con calore "Buona Giornata"
ma tu mi hai risposto "Addio"
Parlami... parlami... non ti ho bacciato mai
Parlami... parlami dimmi
come potrò dimenticarti..
Parlami... parlami... non ti ho bacciato mai
Parlami... parlami solo nel mio sogno
ti posso ormai baciare.
Ho piantato l'erba nel mio giardino
per farti fresco e ombra,
e son tornato prima della luna
per portarti un po di calore.
Ti ho accompagnato alla salita del sole
sulle grande stradine del bosco,
ma, è tornata la neve e l'aria secca
ma, tu non hai accesso per me il camino.
Parlami... parlami... non ti ho bacciato mai
Parlami... parlami dimmi
come potrò dimenticarti..
Parlami... parlami...non ti ho bacciato mai
Parlami... parlami solo nel mio sogno
ti posso baciare.
Στίχοι: Ν. Γκάτσος
Μουσική: Μ. Χατζιδάκης
Trad. Lunapiena

6 σχόλια:

  1. Κάπου υπάρχει η αγάπη μου

    Τώρα που είναι άνοιξη
    και τα λουλούδια ανθίζουν
    τις νύχτες με ζαλίζουνε
    τ' αγόρια όταν σφυρίζουν

    Κι όσους τα βράδυα συναντώ
    μου λένε καλησπέρα
    μα εγώ δεν έχω τι να πω
    σφυρίζω στον αγέρα
    Κάπου υπάρχει η αγάπη μου
    μα δεν ξέρω ποια 'ναι
    κάπου υπάρχει η αγάπη μου
    μα δεν ξέρω που
    θα τη γυρέψω στα χαρτιά
    θα τη γυρέψω στ' άστρα
    μα σαν τη βρω τ' ορκίζομαι
    πως θα ντυθώ
    πως θα ντυθώ μεσ' στ' άσπρα

    Μάνος Χατζιδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μία η άνοιξη
    ένα το σύννεφο
    χρυσή η βροχή
    βροχή που χόρευε
    σε κάμπο ώριμο
    ως το πρωί

    Σαν στάχυα έλυσες
    πάνω στους ώμους μου
    χρυσά μαλλιά
    σαν στάχυ χόρευες
    σαν στάχυα αμέτρητα
    ήταν τα φιλιά


    Μία η θάλασσα
    ένας ο ήλιος της
    γλάροι λευκοί
    ήλιος και θάλασσα
    γλυκό κορίτσι μου
    ζεστό πρωί

    Πρωί κι ορθάνοιξα
    τα δυο σου πέταλα
    μ' ένα φιλί
    κι εσύ μου χάρισες
    όλη την άνοιξη
    σ' ένα κορμί

    Μη μιλάς άλλο γι' αγάπη
    η αγάπη είναι παντού
    στη καρδιά μας
    στη ματιά μας
    τρώει τα χείλη
    τρώει το νου
    όταν θα' χωμε υποφέρει
    καλημέρα θα μας πεί
    θα μας φύγει θα ξανάρθει
    κι όλο πάλι απ' την αρχή

    Χθες ήταν έρωτας
    χθες ήταν σύννεφο
    χρυσή βροχή
    χθες ήταν θάλασσα
    γλάρος που χόρευε
    με το πρωί

    Τώρα είν' η σιωπή
    τώρα είν' η λησμονιά
    κι ο χωρισμός
    κι όλα τ' αστέρια του
    θαρρείς πως έσβησε
    ο ουρανός

    Μη μιλάς άλλο γι' αγάπη
    η αγάπη είναι παντού
    στη καρδιά μας
    στη ματιά μας
    τρώει τα χείλη
    τρώει το νου
    όταν θα' χωμε υποφέρει
    καλημέρα θα μας πεί
    θα μας φύγει θα ξανάρθει
    κι όλο πάλι απ' την αρχή


    Διονύσης Σαββόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Una è la Primavera
    Una anche la Nuvola
    pioggia dorata..
    Gozze che danzavano
    nel campo maturo
    fino alla mattina.

    Come spighe hai slegato
    sopra le mie spalle
    i tuoi capelli dorati
    Come una spiga danzavi
    come infinitte spighe
    erano i tuoi baci.

    Uno è il Mare
    Uno anche il suo Sole
    bianchi gabbiani
    Sole e Mare
    dolce ragazza mia
    caldo mattino.

    Mattino ed ho aperto
    i tuoi due petali
    con un baccio
    e tu mi hai regalato
    tutta la Primavera
    nel tuo corpo.

    Non parlare più d'amore
    l'amore si trova da per tutto
    nel nostro cuore
    nel nostro sguardo
    bevi le labbra
    succhia la mente...
    Quando avremo sofferto
    Buona giornata ci dirà
    partirà e ritornerà
    ogni volta un nuovo inizio.

    Ieri era Amore
    Ieri era Nuvola
    pioggia dorata..
    Ieri era Mare
    gabbiano che danzava
    con la luce dell'alba.

    Adesso è silenzio
    adesso è oblio
    e la separazione...
    e tutte le sue stelle
    sembra sarà spento
    anche il cielo

    Non parlare più d'amore
    l'amore è da per tutto
    dentro nel nostro cuore
    e nel nostro sguardo
    sta bevendo le nostre labbra
    e succhia la nostra mente..
    e quando avremo sofferto
    Buona giornata ci dirà
    partirà e ritornerà
    ed ogni volta
    un nuovo inizio...


    Dionysis Savvopoulos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. La stagione dell'amore


    La stagione dell'amore viene e va,
    i desideri non invecchiano quasi mai con l'età.
    Se penso a come ho speso male il mio tempo
    che non tornerà, non ritornerà più.
    La stagione dell'amore viene e va,
    all'improvviso senza accorgerti,
    la vivrai, ti sorprenderà.

    Ne abbiamo avute di occasioni perdendole;
    non rimpiangerle, non rimpiangerle mai.
    Ancora un'altro entusiasmo
    ti farà pulsare il cuore.
    Nuove possibilità per conoscersi
    e gli orizzonti perduti non ritornano mai.

    La stagione dell'amore tornerà
    con le paure e le scommesse
    questa volta quanto durerà.
    Se penso a come ho speso male il mio tempo
    che non tornerà, non ritornerà più.
    di Franco Battiato

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΕΠΟΧΗ της ΑΓΑΠΗΣ
    di Franco Battiato


    Η εποχή της Αγάπης
    έρχεται και φεύγει
    οι επιθυμίες δεν γεράζουν
    ποτέ περνώντας τα χρόνια.
    Σαν σκέφτομαι πως ξόδεψα
    τόσο κακά το χρόνο μου
    που δεν γυρίζει πίσω,
    δεν ξαναγυρίζει πιά.

    Η εποχή της Αγάπης
    έρχεται και φεύγει,
    ξαφνικά χωρίς να το καταλάβεις
    θα την ζήσεις, θα σε ξαφνιάσει.

    Είχαμε τόσες ευκαιρίες
    που πήγαν χαμένες
    μην τις κλαίς,
    μην μένεις με την πίκρα.
    Ξανά ένας ενθουσιασμός
    θα κάνει να πάλλεται πάλι η καρδιά.
    Νέες δυνατότητες για αυτογνωσία
    μα, οι χαμένοι ορίζοντες
    δεν ξαναγυρίζουν πιά.

    Η εποχή της Αγάπης θα ξανάλθει
    με φόβους και στοιχήματα
    αυτή τη φορά πόσο θα διαρκέσει.
    Όταν σκέφτομαι πόσο ξόδεψα
    τόσο κακά τον χρόνο μου
    που δεν γυρίζει πίσω,
    δεν ξαναγυρίζει πιά.

    Franco Battiato

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kαλός και Kακός Kαιρός



    Δεν με πειράζει αν απλώνη
    έξω ο χειμώνας καταχνιά, σύννεφα, και κρυάδα.
    Μέσα μου κάμνει άνοιξι, χαρά αληθινή.
    Το γέλοιο είναι ακτίνα, μαλαματένια όλη,
    σαν την αγάπη άλλο δεν είναι περιβόλι,
    του τραγουδιού η ζέστη όλα τα χιόνια λυώνει.

    Τι ωφελεί οπού φυτρώνει
    λουλούδια έξω η άνοιξις και σπέρνει πρασινάδα!
    Έχω χειμώνα μέσα μου σαν η καρδιά πονεί.
    Ο στεναγμός τον ήλιο τον πιο λαμπρό σκεπάζει,
    σαν έχεις λύπη ο Μάης με τον Δεκέμβρη μοιάζει,
    πιο κρύα είναι τα δάκρυα από το κρύο χιόνι.

    Κ. Καβάφης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena