Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

ΜΑΡΤΗΣ και βραχιόλια....

ΕΘΙΜΟ του "ΜΑΡΤΗ"
Την πρωτομηνιά οι μανάδες δένουν στα χέρια των παιδιών τους
ένα βραχιόλι από πολύχρωμες κλωστές (συνήθως κόκκινη και άσπρη κλωστή στριμμένη) που το λένε μάρτη ή μαρτιάτικο για να μην τα μαυρίσει ο ήλιος.
Ο λαός μας λέει:
«Οπόχει κόρη ακριβή τον Μάρτη Ήλιος μη τη δει».
«Ο ήλιος του Μαρτιού τρυπά το κέρατο βοδιού».
«Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε μήνες δεν ξεβάφει»
......και ο Κωστής Παλαμάς γράφει:
Ρόδιζ’ η πρώτη του Μάρτη μέρα
και στο παιδάκι της η μητέρα γελώντας πάει:
«Με Μάρτη έρχομαι το λαιμό σου
να στεφανώσω σαν άγγελός σου θα σε φυλάει.
Από χρυσάφι, προτού να φέξει,
με τι φροντίδα το έχω πλέξει.
Για το χρυσό μου!
Με κάθε χρώμα το έχω ντύσει ουράνιο τόξο,
που θα στολίσει τον ουρανό μου!»

2 σχόλια:

  1. Πω πω ποτέ δεν μου άρεσαν αυτά τα βραχιόλια.Τα λέγαμε "Μαρτίτσια"........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ! Spizaetos
    ..ωρίς βραχιόλια... πιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena