Αριστοτέλης:
«Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά
τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων,
πρέπει να έχουν πεισθεί
«Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά
τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων,
πρέπει να έχουν πεισθεί
πως η τ ύ χ η των εθνών ε ξ α ρ τ ά τ α ι...
από την εκπαίδευση των νέων.»
Σωκράτης:
«Η παιδεία, σαν την πλούσια χώρα,
Σωκράτης:
«Η παιδεία, σαν την πλούσια χώρα,
παράγει όλα τα αγαθά.»
«Στις πόλεις τα τ ε ί χ η,
στις ψυχές οι γ ν ώ σ ε ι ς...
«Στις πόλεις τα τ ε ί χ η,
στις ψυχές οι γ ν ώ σ ε ι ς...
που αποκτούμε με την εκπαίδευση,
και στολισμό.... και α σ φ ά λ ε ι α παρέχουν.»
Αδαμάντιος Κοραής:
«Πολιτεία που δεν έχει
και στολισμό.... και α σ φ ά λ ε ι α παρέχουν.»
Αδαμάντιος Κοραής:
«Πολιτεία που δεν έχει
σαν β ά σ η της την π α ι δ ε ί α,
είναι οικοδομή πάνω στην άμμο.
είναι οικοδομή πάνω στην άμμο.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον «πολιτισμό» των χιτλερικών δεν περιλαμβάνονταν η μόρφωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Χίτλερ δεν ήθελε «πνευματική εκπαίδευση.
Θα μου χαλάσει τη νεολαία,
θέλω μία αθλητική νεολαία.
Αυτό είναι το πρώτο και το πιο σημαντικό».
(Η. Rauschning: Ο Χίτλερ μου είπε).
Οι συνέπειες θα είναι σοβαρές.
Ανάμεσα στο 1933 και στο 1939,
ο αριθμός των φοιτητών των πανεπιστημιακών σχολών
μ ε ι ώ θ η κ ε... σχεδόν στο 50%.
Μετά το 1937, το Ράιχ θα αντιμετωπίσει
έλλειψη νέων ειδικευμένων στελεχών.
Ήταν αυτό ένα από τα αίτια των δυσχερειών
της Χιτλερικής Γερμανίας στον τομέα του σχεδιασμού
και της παραγωγής μη συμβατικών όπλων;
(Βλ. Gilbert Badia. ο.π., τ.2, σελ. 21)
http://erodotos.wordpress.com/.../nazistiko-komma-paparigas/