Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Η Μαγεία του Παιχνιδιού

Η Μαγεία του Παιχνιδιού
-Πάμε στο δωμάτιό μου, ο φίλος μου, ο Μπίν ο αρκουδάκος, θέλει να παίξει μαζί σου…. μου είπε ο μικρός μου ανηψιός μια μέρα, με φανερή την επιθυμία στα ματάκια του, να τον ακολουθήσω στο δωμάτιό του και να ταξιδέψουμε μαζί στον κόσμο του.. κι εγώ πέταξα από τη χαρά μου.
Δεν χάνω ποτέ μια τέτοια μεγάλη ευκαιρία... Δεν υπάρχει για μένα, πιό μεγάλη τιμή.. απ΄τη πρόσκληση ενός παιδιού να επισκεφτείς τον κόσμο του και να μοιραστείς μαζί του το μεγαλειώδες ταξίδι της περιπλάνησης της φαντασίας του στην αναζήτηση του... να γνωρίσει τον κόσμο και τις αλήθειες του.
-Μη φοβάσαι… Μίλα του... Ξέρει πολύ καλά ν΄ακούει, αλλά δεν έμαθε ακόμα να μιλάει.. είναι πολύ μικρός, σαν την μπέμπα μας.
-Γεια σου άσπρο αρκουδάκι, χαίρομαι που σε ξαναβλέπω.. Είσαι πολύ όμορφος σήμερα... Τι κάνεις;
-Είναι πολύ καλά, απαντάει ο Κ. δεν βλέπεις που σου χαμογελάει; Είναι πολύ ευχαριστημένος, γιατί του αρέσει πολύ να παίζει με τους μεγάλους. Εγώ είμαι μεγάλος πιά, γι’ αυτό χαίρεται όταν παίζω μαζί του... και του μιλάω.
-Και τι του λες; ρώτησα γεμάτη απορία κι ενδιαφέρον..
-Όλα όσα σκέφτομαι. Είναι φίλος μου! μου απαντά με φανερή περηφάνεια ο μικρός οικοδεσπότης.
-Έχεις ένα πολύ καλό και ευχάριστο φίλο, λέω με θαυμασμό
-ΝΑΙ!... τον καλύτερο Φίλο του κόσμου! μου τον χάρισε η μαμά μου! Του μιλάω πάντα… ακόμα κι όταν θυμώνω του λέω πάντα, όλα τα μυστικά μου.
- Μίλα του και συ! Περιμένει… να σε ακούσει, δεν βλέπεις;
-Είμαι πολύ ευχαριστημένη που είμαι μαζί σας, λέω κοιτάζοντας το με νόημα... χαίρομαι πολύ που ο Κ. μου γνώρισε σήμερα, τον πιό καλό Φίλο του κόσμου! Φαίνεσαι κι εσύ πολύ ευχαριστημένος με τον Φίλο σου!
-Βλέπεις; χαμογελάει.. αυτό σημαίνει ότι συμφωνεί μαζί σου...Αν είσαι προσεκτική, μπορεί και να γίνει και δικός σου φίλος.. Προσπάθησε....! θα σου τον δανείσω για λίγο, αλλά δεν θα το πάρεις σπίτι σου! Του αρέσει να μιλάει με όλους..., αλλά είναι μόνο δικός μου Φίλος. Κοιμάται τις νύχτες στο κρεβάτι μου και δεν φοβάται ποτέ το σκοτάδι, όταν είναι μαζί μου.. Ξέρει καλά ότι τον προστατεύω.
-(χαμογελάω)
-Του αρέσει να βλέπει εμένα και το μπαμπά μου να παίζουμε ποδόσφαιρο... είναι πάντα με το μέρος μου και χαίρεται πολύ όταν νικάω..
-Ω! έχεις ένα υπέροχο θαυμαστή!
-Μα είναι Φίλος μου, με διορθώνει ο Κ. Τον παίρνω πολλές φορές μαζί μου, ακόμα κι όταν η μαμά μου λέει ιστορίες και παραμύθια Του αρέσει πολύ να ακούει… Φαίνεται ότι του αρέσει πολύ να μαθαίνει, λέει η μαμά μου. Είναι πολύ έξυπνος, γιατί έχει περιέργεια να μάθει.. κι είναι πάντα πολύ χαρούμενος όταν ακούει καινούργια πράγματα.. Μερικές φορές όμως θέλει να ξανακούσει πολλές φορές μια ιστορία που του άρεσε.. το ξέρω!
-Φαίνεται να σου μοιάζει πολύ ο Φίλος σου.. λέω σοβαρά.
Με κοιτάει για λίγο, βαθειά μέσα στα μάτια μ'εκείνο το ερευνητικό βλέμμα των παιδιών και λέει με σιγανή φωνή: Μερικές φορές όμως κάνει και σκανταλιές...
-σκανταλιές; ρωτάω με φανερή απορία..
-ΝΑΙ του αρέσει.. όπως αρέσει και σε μένα να φτιάχνουμε πράγματα, να τα χαλάμε και μετά να προσπαθούμε να τα ξαναφτιάχνουμε απ'την αρχή… Εσένα σου αρέσει; Έλα να δεις! λέει και αρχίζει να μου δείχνει τα κατορθώματά τους… με την χαρά και την ένταση που χαρακτηρίζει το παιχνίδι των παιδιών…


 Ο Πλάτων στη «Πολιτεία» επισημαίνοντας ότι «η ανάπτυξη της σκέψης
 έπεται εκείνης των συναισθημάτων και των επιθυμιών» δίνει εξέχουσα σημασία στο ρόλο του παιχνιδιού.. για την ηθική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού.

 Ο Αριστοτέλης στα "Πολιτικά" αναλύει με σαφήνεια την τεράστια σημασία του παιχνιδιού.. στην παιδική ηλικία. Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι...
 «μέχρι τα 5 χρόνια δεν είναι σωστό να επιδιώκεται επίμονη σωματική άσκηση και αναγκαστική μάθηση, αλλά μόνο παιχνίδι στο οποίο οι φωνές, οι κραυγές
  και τα κλάματα επιτρέπονται» και συνεχίζει να αναλύει.. την σημασία του παιχνιδιού διαφορετικού τύπου για κάθε ηλικία, για την σωστή ανατροφή, ανάπτυξη και εκπαίδευση των παιδιών.

 Χιλιάδες σελίδες έχουν γραφτεί από τότε... καμμιά όμως δεν αποδίδει τόσο ζωντανά την ουσία και το βίωμα της εμπειρίας...


Βάσω Χ.
(Σελίδες Ημερολογίου)



Κ Α Λ Ο ΜΗΝΑ... σε Ο Λ Ο Υ Σ Σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena