Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Τάσος Λειβαδίτης: Ερωτικό

Θα'θελα να φωνάξω τ'όνομά σου, Αγάπη,

με 'όλη μου την δύναμη.

Να τ'ακούσουν οι χτίστες από τις σκαλωσιές

και να φιλιούνται με τον Ήλιο

να το μάθουν στα καράβια οι θερμαστές

και ν'ανασάνουν όλα τα τριαντάφυλλα

να τ'ακούσει η άνοιξη

και να'ρχεται πιό γρήγορα

να το μάθουν τα παιδιά

για να μην φοβούνται το σκοτάδι,

να το λένε τα καλάμια στις ακροποταμιές,

τα τρυγόνια πάνω στους φράχτες

να τ'ακούσουν οι πρωτεύουσες του κόσμου

και να το ξαναπούνε μ'όλες τις καμπάνες τους

να το κουβεντιάζουνε τα βράδια οι πλύστρες

χαϊδεύοντας τα πρησμένα χέρια τους.

Να το φωνάξω τόσο δυνατά

που να μην ξανακοιμηθεί

κανένα όνειρο στον κόσμο

καμιά ελπίδα πιά να μην πεθάνει.

Να τ'ακούσει ο χρόνος και να μην σ'αγγίξει,

Αγάπη μου, ποτέ.


Τάσος  Λειβαδίτης

4 σχόλια:

  1. Για να Σε Συναντήσω

    Κάθισε εδώ κοντά μου
    Μου 'λειψες ξαφνικά
    Έτσι όπως πέφτει ο ήλιος
    Χτυπάει η μοναξιά
    Μείνε λιγάκι ακόμα
    Κάτι έχω να σου πω
    Να πάρει ο αέρας χρώμα

    Αχ, για να γεννηθείς εσύ κι εγώ
    Γι' αυτό, για να σε συναντήσω
    Γι' αυτό έγινε ο κόσμος μάτια μου
    Γι' αυτό, για να σε συναντήσω

    Δεν έχει αρχή και τέλος
    Δεν έχει μέτρημα
    θάλασσα που κυλάει
    αυτό το αίσθημα
    στο πιο βαθύ σκοτάδι
    στη δυνατή βροχή
    γιορτάζει η αγάπη,
    γιορτάζει η αγάπη
    της νύχτας το σκοτάδι
    φωτίζει το φιλί

    Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
    Μουσική: Κώστας Λειβαδάς
    Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης
    ^
    http://youtu.be/vo4EeNV_R4U

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΡΩΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ

    Μη χάνεις το θάρρος σου
    εμείς πάντα το ξέραμε
    πως δεν χωράει
    μέσα στους τέσσερις τοίχους
    το μεγάλο μας όνειρο.

    Εμάς τα σπίτια μας
    είναι όλοι οι δρόμοι
    που στα σπλάχνα τους κοιμούνται
    τόσοι σκοτωμένοι.

    Θα θυμάμαι πάντοτε τα φιλιά σου
    που κελαηδούσαν σαν πουλιά
    θα θυμάμαι τα μάτια σου
    φλογερά και μεγάλα
    σαν δυο νύχτες έρωτα
    μέσα στον άγριο πόλεμο.

    Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
    Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
    Πρώτη εκτέλεση: Βασίλης Παπακωνσταντίνου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΓΑΠΗ

    Έχω μια αγάπη ολοδική μου
    τριαντάφυλλο, άστρο μου κι αυγή μου
    χίλιοι άντρες δεν θα το μπορούσαν
    όπως εγώ να σ' αγαπούσαν.

    Μέσα στα μάτια σου γλυκές
    τ' Αη-Γιάννη ανάβουν οι φωτιές.

    Στο στόμα σου σαν είμαι απάνω
    πια δε φοβάμαι να πεθάνω
    στα χέρια σου σαν είμαι μέσα
    τότε έγια μόλα - έγια λέσα.

    Χωρίς καράβι και πανιά
    άι ταξιδεύω το ντουνιά.

    Έχεις τον ήλιο στα μαλλιά σου
    και το φεγγάρι στην ποδιά σου
    και ένα τζιτζίκι εκεί στα στήθια
    που σου λέει παραμύθια.

    Απ' τα δικά σου τα φιλιά
    μάθαν τραγούδι τα πουλιά.

    Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
    Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
    Ερμηνεία: Στέλιος Καζαντζίδης και Μαρινέλλα
    ^
    http://youtu.be/yAjo_-itAU4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΕΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ

    Ναι αγαπημένη μου.. ΝΑΙ
    πολύ πριν να σε συναντήσω
    σε περίμενα. Μες την αγάπη μας,
    μες την αγάπη μας είναι ένα δροσερό κλωνάρι
    ένα σπουργίτι - ένα σπουργίτι
    μια φυσαρμόνικα - μια φυσαρμόνικα.

    Κι όταν βρεθήκαμε για πρώτη φορά θυμάσαι
    μου άπλωσες τα χέρια σου τόσο τρυφερά
    σαν να με γνώριζες από χρόνια.
    Μες την αγάπη μας, μες την αγάπη μας
    είναι ένα δροσερό κλωνάρι,
    ένα σπουργίτι -ένα σπουργίτι
    μια φυσαρμόνικα - μια φυσαρμόνικα.

    Ναι είχες ζήσει πολύ μέσα στα όνειρα μου,
    αγαπημένη μου, αγαπημένη μου.
    Μες την αγάπη μας, μες την αγάπη μας
    είναι ένα δροσερό κλωνάρι
    ένα σπουργίτι -ένα σπουργίτι
    μια φυσαρμόνικα - μια φυσαρμόνικα.

    Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
    Μουσική: Γιώργος Τσαγκάρης
    Πρώτη εκτέλεση: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
    ^
    http://youtu.be/4Ut7zBOSAiw

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena