Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Τα ΝΗΣΙΑ μας

Τα ΝΗΣΙΑ
Κείνο που θυμάμαι απ' τα νησιά μας
είν' η αμμουδιά της Ζάκυνθος
της Κέρκυρας τα περιβόλια
της Ρόδου το μεγάλο κάστρο.
******
Κείνο που θυμάμαι απ' τα νησιά μας
είναι της Κρήτης τα ορεινά χωριά
τις ευωδιές της Χίου
της Κίμωλος τ' αστραφτερά νερά
της Σύρας την Απάνω Πόλη.
*****
Κείνο που θυμάμαι απ' τα νησιά μας
είναι τα δυο φιδάκια που ερωτεύονταν
κάτω απ' τα μάρμαρα του ναού
ένα μεσημέρι καλοκαιρινό στη Δήλο
ένα μεσημέρι καλοκαιρινό στη Δήλο.
******
Στη Γαύδο, στη Φολέγανδρο και στα μικρά νησιά
βαριά σιωπή μαρμάρωσε, φωλιάζουν νυχτερίδες
ένα μπουκέτο άλικο το αίμα ξαγρυπνά
λευκοί αυλοί τα κόκκαλα μετρούν τις εσπερίδες μονόφθαλμη περίπολος τη θάλασσα τρυγά
γύρω και πίσω στις σκηνές
ουρλιάζουν οι σειρήνες.
******
Τη Λέρο, τη Μακρόνησο, τα Κύθηρα, τη Τζιά
πες μου ποιες τάχα σφράγισαν
μισό αιώνα μνήμες.
******
Στίχοι: Στέλλα Χρυσουλάκη
Μουσική, Ερμηνεία: Νένα Βενετσάνου
από: «ΕΙΚΟΝΕΣ», 1994

4 σχόλια:

  1. Το Πλοίο είχε όνομα "ΠΑΤΡΙΔΑ"

    Το πλοίο είχε όνομα "Πατρίδα",
    με ναύτες και στρατιώτες φεύγεις αύριο.
    Αποσκευές σου μόνο μια σφραγίδα
    και το φιλί που σου δωσα στο Λαύριο.

    Για τα νησιά που πας και δεν γυρίζεις
    απόβραδο σε πήρανε την Κυριακή
    κι έμεινα μόνη μου να μουρμουρίζω
    πως θα ν οι μέρες μου μια μαύρη φυλακή.

    Πάρε μαζί σου μια φωτογραφία
    και τ άσπρο που σιδέρωσα πουκάμισο.
    Εγώ θα φύγω για την επαρχία
    κι εσύ για της πατρίδας τον παράδεισο.

    Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης.
    Μουσική: Γιάννης Σπανός.
    Πρώτη εκτέλεση: Βίκυ Μοσχολιού,
    δίσκος « Η ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΣΠΑΝΟ»,
    1977.
    ^
    http://www.youtube.com/watch?v=S9jgxp6mO2U

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μες στου Αιγαίου πρόβαλε να δεις
    Μες στου Αιγαίου,Αιγαίου τα νησιά
    Μες στου Αιγαίου τα νησιά
    άγγελοι φτερουγίζουν

    Και μέσα στο φτε- πρόβαλ' άστρι μου
    και μέσα στο φτε- στο φτερούγισμα
    Α και μέσα στο φτερούγισμα
    τριαντάφυλλα σκορπίζουν

    Αιγαίο μου γα- βοήθα Παναγιά
    Αιγαίο μου γαλήνεψε
    Ε-ε αιγαίο μου γαλήνεψε
    τα γαλανά νερά σου

    Να 'ρθούνε τα ξε- πρόβαλε να δεις
    να 'ρθούνε τα ξε- τα ξενάκια σου
    Α, να ρθούνε τα ξενάκια σου
    στα ποθητά νησιά σου

    Ροδόσταμο να βοήθα Παναγιά
    ροδόσταμο να γίνουνε
    Α ροδόσταμο να γίνουνε
    Αιγαίο τα νερά σου


    Στίχοι, Μουσική: Παραδοσιακό
    Εκτελέσεις: Αιμιλία Χατζηδάκη
    Ελένη Τσαλιγοπούλου
    ^
    http://www.youtube.com/watch?v=EpJRakB5hT0
    ^
    http://www.youtube.com/watch?v=qM0jbHRV5wY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έτσι μπράβο!
    Να πάρουμε μια ανάσα βρε παιδί μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Grazie per la tua Gentilezza.

Lunapiena